Foto expositie in Saenden

Eindelijk is het zover. Na de mededeling van Herman Wieten dat we foto's kunnen inleveren voor een foto expositie in verzorgingshuis Zorgcirkel Saenden, zijn er wel een paar maanden verstreken voordat expositie vandaag op 12 januari 2018 wordt geopend. De foto's zijn prachtig en met grote zorg door Herman, Piet Baas en organisatrice Manja Markies op woensdagavond opgehangen.
Na de opening vanuit het huis vertelt onze voorzitter Herman Beukers nog iets over de foto's. We hebben immers het geheime onderwerp van afgelopen seizoen ingebracht. Het geheime onderwerp dat stilzwijgend het hele jaar aan elkaar wordt doorgegeven om een foto van te maken, zijn glas nuggets geweest. De glas nuggets zijn via het internet te bemachtigen bij 'Uniekglas'. Ieder heeft zich er op uitgeleefd en omdat er niet over gesproken wordt, heeft iedereen ook weer een geheel andere foto gemaakt. Dat kunnen we nu mooi zien in de koffiezaal.
In de eetzaal hangen de vrije foto's. Er waren er teveel maar met een beetje passen en meten hangt er van iedereen wel ergens een foto. Een mooie collage van Zaanstreek, dieren en verre landen geeft een goede indruk wat er zoal bij de club aan bod komt.
Na de opening ontvangen de aanwezige leden van de Sluiter nog een huiswijn cadeau waarna we de foto´s kunnen bekijken en een woordje wisselen met belangstellende bewoners. Wonderwel ontmoet Herman W. een bewoner die ook fotografie als hobby heeft gehad. Hij blijkt nota bene de oprichter van onze fotoclub (Dhr. Sluiter) nog gekend te hebben. Ik begrijp dat hij zijn foto's nog met veel plezier bewaard.

We hopen dat de bewoners en de bezoekers zullen genieten van de expositie die 3 maanden blijft hangen. De expositie kan vrij bezocht worden door een ieder die er belangstelling voor heeft.

Meer foto's klik hier