Fotolocatiedag 'De Ceuvel Ontmoeting'

Op zondag 13 september 2015 zijn we met enkele leden van Fotoclub De Sluiter op 'De Ceuvel' aan de Korte Papaverweg te Amsterdam geweest. Rond 13:00 uur verzamelen zich een zestal leden en een introducé bij het café. Het is daar gezellig in het zonnetje, maar de koffie is geen succes. Deze blijkt door een barista gezet te zijn en daarom zou de smaak van de koffie toch in orde zijn. Wij weten beter... Verder niet getreurd want de locatie is prima in orde.

Op de Ceuvel staan diverse grassen en de zwarte wilg die er zorg voor dragen dat de vervuilde grond er wordt gereinigd. Die grassen en wilg wil ik gaan fotograferen. Helaas, zo blijkt mij al snel, lijkt al het gras op elkaar, dus is het moeilijk zoeken naar de juiste soorten. Ik denk dat ik ze gevonden heb maar het op de foto zetten is al net zo moeilijk. Ik doe mijn best maar hiervoor moet er nog maar eens een cursus of zoiets komen. Mijn determinatie overzicht is lang geen schoolplaat geworden.

Naast de grassen en het café dat gedragen wordt door grote meerpalen, zijn er ook allerlei bouwsels op het terrein te zien. Voornamelijk zijn dit oude droogstaande stalen boten met een getimmerde opbouw. De betimmering is weer van allerlei restmaterialen samengesteld. We fotograferen er op los. Bert zie ik detail foto's maken wat mij inspireert om mijn tussenringen voor de dag te halen. Toch weer even proberen want de macrofoto's zijn ook niet zo gemakkelijk te maken. Ik heb er gelukkig eentje gemaakt waarover mijn vrouw tevreden was, ook niet onbelangrijk.

Verder zijn er kunstige bouwsel op het terrein te vinden, zo zie ik een vliegtuig gemaakt van elektrabuis en ook de betimmering van diverse boten is niet alledaags te noemen. Dit alles heerlijk met het water in de buurt.

Na zo'n 1,5 uur zijn we rond en babbelen we gezellig nog wat na op een halve bootbank. Voordurend komen er ondertussen mensen het terrein op om iets te eten of te drinken. Dit is een populaire plek dat ik nog niet kende. Misschien bij mooi weer toch nog eens terugkeren.