Buitenfotografie Station Amsterdam Sloterdijk

Op donderdagavond 17 september 2015 staat een buitenfotografie clubavond op het programma. De hele dag hebben we regen maar vanaf 16:00 uur klaart de lucht op en om 18:30 uur breekt de zon zelfs even door. We kunnen dus gelukkig toch op pad. We verzamelen op het stationsplein om 19:00 uur en al snel zijn we met een aardig clubje. De meesten hebben zelfs hun statief mee zodat de intredende duisternis weinig beperking geeft. Herman laat weten dat we vrij ons gang kunnen gaan behalve in het station zelf, daar schijnen beperkingen te zijn. Proberen mag natuurlijk wel.

Zelf denk ik dat er aan de buitenkant genoeg te doen en te zien is om een ruim uur bezig te zijn. Eerst de stationsklok maar even en dan op de nieuwe stationsboulevard de bloemen op de foto. Maar dat gaat hem niet worden vanavond, ik wil mij toch meer richten op het station, het straatbeeld en de gebouwen. Natuurlijk kan dat niet allemaal maar ik heb in ieder geval keus genoeg.

De buizenconstructie van het station is een uitdaging om te fotograferen, uit het handje lukt wegens de duisternis al niet meer en mijn statief kan ik er niet plaatsen. Toch wat geschoten en nu maar hopen dat wat ik in mijn hoofd heb er ook werkelijk op staat. De trappen aan weerszijde van het station geven mooie patronen en ook bij het viaduct krijg ik positieve foto gevoelens. Bij het viaduct kan ik ook wat perronnen zien en een binnenkomende trein fotograferen.

Weer terug voor het station geven de fietsen met de stationsachtergrond een mooie avondsfeer nu de verlichting aan is. Tenslotte nog even het rode 'Bret' op de foto omdat daar een warme sfeer vanuit gaat. Dan is het alweer 20:15 uur geweest en wordt het tijd om te verzamelen voor de koffie. Dat blijkt toch niet makkelijk want de ene plek is vol en de andere gaat sluiten terwijl we onze jassen uittrekken. Dat is een beetje jammer voor een verder geslaagde avond.

Ik zie uit naar de foto's.