Peter erelid

Op donderdag 1 september 2016 is het onvermijdelijke gebeurt. Peter van Wijngaarden is tijdens de eerste clubavond van het seizoen benoemd tot erelid van Fotoclub de Sluiter. Daar Peter zich werkelijk tientallen jaren als voorzitter heeft sterk gemaakt voor de club en nu is teruggetreden, was dit gebaar wel het minste wat we konden doen.

Aan het begin van de avond wordt de nietsvermoedende Peter door Stieneke naar voren gehaald en lovend toegesproken over zijn nimmer aflatende inzet voor de club. Al sinds mensenheugenis, een tijd dat er nog analoog wordt gefotografeerd en er nog in een doka wordt ontwikkeld, is Peter voor de club actief. Totaal moet zijn voorzitterschap minstens dertig jaar bestrijken. Dat is al gememoreerd tijdens de barbecue maar vanavond nog maar eens met mooie woorden bevestigd en door Peter tot erelid te benoemen. Hij ontvang hiertoe een fraai certificaat en bloemen en om de feeststemming compleet te maken drinken we er een glaasje op.