Afsluiting fotoseizoen 2017/2018

De voorbereidingen zijn getroffen, de barbecue is schoongemaakt, de briketten in de starter, de tafel staat klaar en de stoelen staan te wachten op bezetting. Om 18:45 uur komt het de eerste fotograaf binnen. Daarna gaat het snel en wordt het een gezellige bedoening. Ondergetekende krijgt nog een prachtige 'Beweging' foto, heel leuk natuurlijk.

Vanavond zijn we wegens vakantie van diverse leden aanvankelijk met negen personen. Omdat we het seizoen al vaker op deze wijze hebben uitgeluid is de gang van zaken bij de meeste bekend en wordt de weg naar de koelkast gemakkelijk gevonden. Koffie en thee kan ook maar met deze temperaturen is een wit wijntje of een biertje natuurlijk wel heel aantrekkelijk. Wanneer de glazen gevuld zijn komt het gesprek ook vanzelf, de hete kolen gaan in de barbecue en we kunnen van start. Vreemd dat het nieuwe koppel er nog niet is, zouden die iets beters te doen hebben? Toch gaan we maar eten want ieder heeft om deze tijd natuurlijk wel trek.

Wanneer de eerste en tweede ronde met genoegen naar binnen zijn gegleden komt ons liefdespaar plotseling opduiken, niet te vroeg maar ook nog niet te laat. Ze kunnen zo aanschuiven en verder 'meedraaien'. We zijn nu met elf, dat is op de barbecue gemakkelijk bij te houden en al vlot hebben we de groente spies, tomaat, saté en de zalm ook naar binnen gewerkt. De braadworst mag natuurlijk ook niet ontbreken, die wordt op de barbecue altijd lekker knapperig. Wanneer de ijsronde achter de rug is babbelen we rustig verder. Er blijken flitsers te worden gekocht en workshops dierentuinfotografie ingepland te staan. De camera komt dus niet in september pas weer uit de tas. Dat mag ook niet want op 6 september start het nieuwe seizoen gelijk met het presenteren van de 'Straatfotografie'.

Wegens het warme weer kunnen we rustig buiten blijven zitten, zonder dat we het koud krijgen. Ook wordt het pas laat donker maar sommigen hebben het niet gemakkelijk en moeten morgen weer werken. Tijd om af te ronden, om 22:45 uur ruim ik nog de laatste spulletjes op en zie uit naar het nieuwe seizoen waarvan het programma inmiddels al op de website staat. Er zijn weer nieuwe uitdagingen!