Seizoenafsluiting 16 juni 2022

Om het seizoen op een andere manier af te sluiten dan een gewone clubavond, verzamelden we ons bij restaurant Oudejans in De Rijp. Helaas waren we niet compleet omdat de vakantie voor een aantal leden eerder was gepland. Toen iedereen de opstapplaats gevonden had, konden we om half acht ons inschepen voor een boottochtje door de Eilandspolder, het oude land van het Schermereiland, achter De Rijp.
Onze schipper, Piet van Marle zat op zijn praatstoel. Al 40 jaar was Piet inwoner van De Rijp, en wist dus vele bijzonderheden van menige dorpsbewoner te benoemen. Het ontstaan van het oude land tussen het Schermermeer, Beemstermeer en Starnmeer werd door hem keurig uitgelegd. Dat was aan de oud-onderwijsman wel toevertrouwd.
Ondertussen werd menige foto geschoten, want we zijn tenslotte een fotoclub. Onder het genot van een drankje en hapje, een lekker zonnetje was het een aangenaam verpozen.

Om half tien zetten we weer voet aan wal, waarna we nog even in het restaurant een drankje nuttigden.
Behalve dat het een afsluiting van dit seizoen was, namen we ook afscheid van Jan Neefjes, die na een lidmaatschap van 7 jaar besloten heeft om te gaan verhuizen.
Dat vinden wij heel jammer, want Jan heeft in deze jaren ontzettend veel ideeën gelanceerd en activiteiten opgezet, waardoor de club goed is gaan functioneren. Jan blijft er nuchter onder, maar we zullen hem missen, en geactiveerd blijven door zijn inzet en inspiratie.

Jan, het ga je goed in het Brabantse land. Dank voor de geweldige inzet voor de club.

Herman Beukers